Osoby, które tu zaglądają :):)

sobota, 27 stycznia 2018

JEM and the Holograms - eksplozja kolorów


 Jem and the Holograms - kultowa linia rockowych lalek z pazurem .
 Nawet dzisiaj wydają się niektórym dość dziwne , a pomyślcie jaką sensację wywołały pojawiając się w latach osiemdziesiątych !!!


Neonowe włosy , kolorowy makijaż i zaskakujące stroje . Moje odziane są po dziwaczkowemu - dotarły do mnie pozbawione oryginalnych ciuszków .

Pomysłodawcami serii byli Joe Hyland  - dyrektor do spraw marketingu firmy Hasbro 
i jego żona Barbara . Aby wspomóc promocję lalek powstał komiks i serial animowany "Jem and the Holograms" (1985-1988) dzięki współpracy Hasbro , Marvel Comics 
i Sunbow Productions .


O co chodzi w serialu ?
Jerrica , dobre, osierocone przez ojca - właściciela firmy płytowej - dziewczę , musi zmagać się z utrzymaniem wytwórni w show-biznesie . Pomaga jej w tym holograficzny komputer pozostawiony przez rodzica . Kolczyki z mikroprocesorem  zamieniają sierotkę i jej koleżanki - zespół "Hologramy" w rockowe tygrysice , gwiazdy estrady .
"Hologramy" rywalizują z bezwzględną konkurencją - zespołem " Misfits"  .
"Misfits" nie posiadając futurystycznej technologii musi imać się w tym współzawodnictwie  tak klasycznych środków jak manipulacje , nieuczciwość
i podstępne intrygi .


Żeby zainteresować serialem również chłopców i wprowadzić elementy "kina akcji" , zatrudniono pisarkę Christy Marx , autorkę scenariusza m.in. do Gi Joe . 
Kreskówki pojawiły się około pół roku przed lalkami , żeby przygotować podatny grunt do sprzedaży 
Muzyka , kolorowe szaleństwo - Mattelu drżyj !!!
Mattel , pozyskawszy informację o zmasowanym rockowym natarciu konkurencyjnej linii lalek zareagował wypuszczając na rynek "Barbie and the Rockers" .
Pomimo"dopalaczy" w postaci kreskówek , oryginalnym strojom i wprowadzaniu nowych postaci do historii "Holograms" , firma Hasbro - nie ona pierwsza - przegrała pojedynek z  Barbie . 
Hologramki z katalogu z 1988 roku pojawiły się tylko ... w postaci prototypów na eBay , a nie w regularnej sprzedaży . Do upadku artystek przyczynił się również ich rozmiar - są ciut ciut większe od Barbie . Nie mieściły się w mattelowskie ubranka i ... na półki niektórych sklepów , przystosowanych  do "klasycznego" rozmiaru mattelowskich pudełek .


Barbie oprócz występowania w rockowym zespole imała się również innych zajęć , 
a Jemki tylko muzyką . Nie zdążyły się przekwalifikować na panią doktor , nauczycielkę , czy farmerkę .....


Lubię ciała tych lalek , są naprawdę ciekawe . Kiedyś - o zgrozo! - przelotnie myślałam o zamianie niebieskich włosów na czarne ale na szczęście już mi przeszło :).








Żal mi kolejnej serii lalek, która mogła rozwijać się w bardzo ciekawym kierunku , zyskać większą artykulację ... 





Gdyby dotarły do mnie w oryginalnych ubraniach uznałabym je za lalki "skończone" , czyli  nie podlegające przebierankom nawet w Dziwaczkowie :).





... chodź , idziemy !! Dosyć tego przynudzania i zdjęć !!!


... tutaj ????



.... nie ! Tam !!!


P.S. Integrity Toys   wypuściło swoją wersję Hologramek ale to już zupełnie inna bajka......


źródła:
http://www.pranceatron.com/jem/intro.htm
http://www.rockjem.com

56 komentarzy:

  1. jak to świetnie, że je masz! rewelacyjne są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :):) . Są bardzo inspirujące prawda ? :):)

      Usuń
  2. O kurczątko! Nie miałam o nich pojęcia. Jak zwykle uczę się z Twojego bloga.
    Ubrania made by Dziwaczkowo odlotowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :):) Ciągle mam nadzieję doskonalić swój warsztat krawiecki :):)

      Usuń
  3. piękności! bliźniaczki przesyłają
    mnóstwo jemkowych buziaczków!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa historia bez happy endu, ehhh:) A do mnie właśnie trafiła, zupełnie przez przypadek, członkini Misfits - panna Roxy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) Będziemy mogły stworzyć zespół i będzie happy end , bo zjednoczą się zwalczające się grupy :):)

      Usuń
  5. Znowu ciekawa historia. Byłam pewna, że rzecz się miała odwrotnie, najpierw film, a potem lalki. Choć to nie mój zakres chętnie się dowiaduję czegoś nowego o lalkach w ogóle. Czasem przegapiam ciekawe lalki, bo ich przedtem nie znałam. Teraz z pewnością nie zostawię Hologramki w SH ani na bazarze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była starannie przygotowana akcja marketingowa , żal że lalki przestano produkować..
      Koniecznie poluj na Hologramki !!! Są tego warte :):)

      Usuń
  6. Super, ze udało Ci się je zdobyć! Gratuluję!!! Też je mam i próbuję skompletować :) udało mi się już zebrać 3 i nawet posiadają szczątkowe oryginalne ubranka!
    Myślałam o przygotowaniu wpisu na ich temat, bo zółtowłosa idzie właśnie do mnie pocztą :) a Ty mnie tu pięknie w temacie wyprzedziłaś :) no i zazdroszczę Ci brzydko czerwonowłosej panny! Jak byś kiedyś myślała o rozstaniu pamiętaj proszę o mojej niepełnej kolekcji :) Buziak tym czasem i dziękuję za wpis o tych przepięknych i ciekawych lalkach ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :* Myślę , że spokojnie możesz napisać o Hologramkach i pokazać swoje skarby :). Będę pamiętać :):) i .... jednocześnie polować na następne :):)
      Gratuluję zakupu !!! :):*

      Usuń
  7. Tonner zrobił Hologramy? Nie wiedziałam. Że Integrity Toys, to wiem, ale Tonner?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (widziałam tonerzyce przerobione na Jemki,
      ale stricte Holograms - tak jak piszesz -
      też znam tylko od IT - chętnie się dowiem)

      Usuń
    2. OCZYWIŚCIE ŻE NIE !!! Już poprawiłam :):)

      Usuń
  8. Ależ kolorowo. :) Gratuluję takich panienek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :):) One są jak stadko kolorowych papużek :):)

      Usuń
  9. Każdą lalkę potrafisz tak zaprezentować i przedstawić, jakby była najpiękniejszą i najlepszą lalką na świecie! Widać, że nie ma lalki, której byś nie pokochała :-)
    Te kolorowe panny są niesamowicie ciekawe a kolorowe włosy dodają im jedynie oryginalności i znaku rozpoznawalności!
    Super dziewczyny i świetny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Olu dziękuję za tak miły komentarz :):) . Czasami przelatuje mi przez głowę myśl " po co mi tyle lalek ".... i moje lalki patrzą na mnie z wyrzutem , a ja dziwię się, jak mogłam o tym pomyśleć :)

      Usuń
  10. Fajna ekipa - brakuje tylko jednej (chyba?. Jerrica w wersji blond by się przydała (kurczę nie wiedziałam że zbierasz bo pożegnałam już 2 takie!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mi mieć nadzieję, że jeszcze jakaś do Ciebie trafi :):) .

      Usuń
  11. Kocham obie wersje - tę od Hasbro i od Mattela, która w obu odsłonach, jest jedną z moich najukochańszych mattelowskich serii. Nic dziwnego, że Mattel pokusił się o własny reprint ;-) Projekt Hasbro nadal wydaje się bardzo prekursorski i bardziej skierowany do Kolekcjonerów niż dzieci. Może wpływ na to mają dość realistyczne i nostalgiczne twarze (chociaż te Matelowskie z wyjątkiem Barbie i Dereka też się nie śmieją...). Może film nie trafił w swój czas tym osobliwym scenariuszem? ;-) Gdyby panienki przyleciały z Kosmosu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie trafiły w gust rodziców kupujących lalki ? :):)
      Masz rację , ja też uważam obydwie serie za wyjątkowo udane :):)

      Usuń
  12. A ja nie mialam nawet zielonego pojęcia o istnieniu tych lalek. Są bardzo ciekawe. Serdecznie pozdrawiam;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem cieszę się , że mogłaś je poznać :):).
      Serdeczności :):):)

      Usuń
  13. Bardzo fajna. I choć nie przepadam za kolorowymi włosami to muszę przyznać, że ten niebieski bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kolorowe włosy - w tamtych latach mogły szokować nawet u lalki :):):)

      Usuń
  14. Też nie wiedziałam o tych lalkach:)

    OdpowiedzUsuń