Osoby, które tu zaglądają :):)

poniedziałek, 9 listopada 2015

Sandry , TOTSY i klonik NN



Oto Sandry , laleczki z około 2002 roku , identyfikację ich zawdzięczam Świstakowi :) .
Sandry niby są, ale tak jakby ich nie było . Zdjęć w sieci mało , informacji na temat producenta brak.
Gdybym znała jego nazwę - przecież MUSI jakąś mieć - pewnie coś bym znalazła .


   To jedyny znak rozpoznawczy :( . 
Przy okazji zwróćcie proszę uwagę na moldowane majteczki, zadziwiająco ładne , podobne 
do mattelowskich . Nie wszystkie Sandry mogą się takimi pochwalić , mam egzemplarz bezmajtkowy .


Wykonanie laleczki dość porządne , Ręce i nogi wyginane na zewnątrz - nie wszystkie Barbie
tak mają 

Trafiłam na kilka zdjęć egzemplarzy o innych kolorach włosów - czarną z brązowymi oczętami ,
brązowowłosą , rudą i bardzo ładny egzemplarz z ognistą czupryną po reroocie .
Zdjęć z aukcji brak , więc nie mogę ich pokazać . Pewnie gdybym znała nazwę firmy coś by się
znalazło .



Sandra z warkoczykami zachowała nawet kolczyki :)

Nie uważam tych lalek za klony Barbie . Mają pucułowatą buzię niepodobną do Super Star'ki.






                                                                  Teacher Barbie  1995

Jak na "klona" podobieństwo jest moim zdaniem małe .

Pełną buzię ma również laleczka firmy TOTSY Mgf.Inc. z Bigelow  w U.S.A .



Prezentowana powyżej ma mold  Sandi , jestem taka mądra po przeczytaniu wątku TOTSY
na dollsforum autorstwa jewelsnake .
Niestety mnie również nie udało się zdobyć bardziej szczegółowych informacji na temat tej firmy,
poza ewentualną datą  jej powstania - 1970 rok , a i to nie jest w stu procentach pewne :/ .


                                             Ruchomość kończyn tylko "przód-tył "



Na aukcjach laleczki bywają, więc pokażę ich kilka zdjęć z sieci :







mamy  i Krzysztofa Kolumba z serii "500 Lat Ameryki"


... Pocahontas  ( już z przychówkiem )



... Esmeraldę ...


... i Sandy Świąteczną


Firma oprócz lalek produkuje akcesoria takie jak ubranka i domki dla lalek .



Uważam, że ciuszki są warte posiadania :)


                                                                      Sandra i Sandi

... a teraz zapowiadany wcześniej klonik ....


                                                   klasyczna wydmuszka  NN .....

Porównując mam prawo przypuszczać, że to klonik Sandry , ewentualnie obie panny są klonami
lalki mi nieznanej .









Wszystkie panny wystąpiły w sukienkach z Szydełeczkowa :) .

... i ponawiam pytanie : czy wiecie jak nazywa się firma która wzbogaciła nasz lalkowy świat
    Sandrą ????


32 komentarze:

  1. Wszystkie śliczne .Podziwiam Was dziewczyny ,jak rozpoznajecie te lalki , ich nazwy to dla mnie koszmar .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko Kochana ! ... i to mówisz Ty , specjalistka od lalkowych sygnatur ??? :):) Twoja wiedza na ich temat jest imponująca :)

      Usuń
  2. klonik NN wygrywa te potyczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę , że Twoje słowa znacznie podniosą jej samoocenę :):)

      Usuń
  3. Wszystkie fajne, mam niejasne wrażenie że posiadam jakąś taką panienkę :) muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam nawet pojęcia o istnieniu Sandry i Sandi. Są całkiem fajne, lubię kloniki. NN jest najfajniejsza, słodka, naturalna buzia i super fryzurka. Dzięki za okazję poznania tych lalek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło , że mogłam je pokazać :) . Jest jeszcze tyle laleczek typu barbiowatego do obejrzenia ....

      Usuń
  5. Kolumba tobym łapała nawet bez pudełka ;P

    Poca ma uroczo naiwny pysiałek :D

    Esmeralda też pobato wyposażona - i koza,
    coby czarnowłosa miała co jeść i pić i kilka
    szmatek - no, no...

    a i tak niezmiennie podoba mi się Blondi z
    niebieskozielonymi oczętami (właśnie Ją
    widziałamw SH w sukience z abecadłem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .... złapałabyś , rozebrała i nałożyła jakiś wygodny, wełniany sweterek - mam rację ??
      Ja jeszcze na takie w SH nie trafiłam :/ , na samo abecadło w postaci klocków tak ... :(

      Usuń
  6. Dziewczyny bardzo ciekawe i sympatyczne, ale to ciuszki przyprawiły mnie o zawrót głowy! I te z Szydełeczkowa i te z blistrów! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda ? Jak widać stroje BARDZO poprawiają wygląd niektórych lalek , bardzo :)

      Usuń
  7. Totsy bardzo fajna, taka autentycznie poczciwa, ale zestaw bielizny przebija wszystko!:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Sliczne :) Jestem pelna podziwu ze tak sobei poradzilas z identyfikacja :) Ja zawsze mam problem z rozpoznaniem co to za lalka no chyba ze akurat to bardzo oczywiste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... niestety jeszcze nie ustaliłam nazwy producenta :( . Identyfikacja dostarcza mi wielu emocji , bardzo lubię to robić :):)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :):) Jeśli będą Ci potrzebne jakieś zdjęcia moich panien, daj proszę znać :)

      Usuń
  10. Jakie fajne ciuszki miały... Teraz już się nigdzie nie kupi takiej koronkowej bielizny... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... niestety .... Ta bielizna jest piękna i ... bardzo lalkom potrzebna . Nie każda chce biegać tylko w moldowanych majtach :(

      Usuń
  11. Przemiła gromadka :) super, że udało się je zidentyfikować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :):) Świstak od razu jej rozpoznał , może ktoś będzie znał nazwę firmy ...

      Usuń
  12. Macałam taką koronkową bieliznę w dzieciństwie, na coś nawet wymieniłam się z koleżanką, ale nie przetrwało po dziś dzień... Pamiętam tekturkę i nazwę. Ale nie wiem już, czy miała to z Komisu, czy od starszej siostry...
    Indiankę posiadam ze starszym przychówkiem ;-) Jak dla mnie jest urocza!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku !! Dopiero teraz zauważyłam Twój komentarz - przepraszam :(:(
      To prawda, te laleczki mają dużo wdzięku :):)

      Usuń
  13. Miałam kiedyś lalkę bardzo podobną do Sandry, może to nawet ona. Przegrzebuję internet żeby taką znaleźć i nie ma nigdzie :( Pamiętam, że ta lalka występowała w ślicznej rozkloszowanej sukience na szeklach w kilku wersjach kolorystycznych i z diamencikiem na dekoldzie sukienki. Była też wersja z brązowymi włosami. Nie mam już pomysłów jak je znaleźć. Kupiłam ją jakieś 20 lat temu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętasz dużo szczegółów więc w końcu trafisz na nią w sieci :) . Informacji i zdjęć ciągle przybywa :) . Jak coś znajdziesz daj proszę znać , jestem bardzo ciekawa co to za lalka :)

      Usuń
  14. Nie ma sprawy :) Znalazłam coś takiego: http://colectiondollbarbie.blogspot.com/search?q=sandra

    A oprócz tego udało mi się zlokalizować te lalki w sklepach on-line, uwaga - na Ukrainie i w Rosji :D

    Przesyłam Ci kilka linków - po obrazkach trafisz do sklepów:

    https://www.google.com/search?q=22082/96511F+%D0%9A%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B0+%D0%A1%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjUkLGy6L3ZAhXI8YMKHRyyBV0Q_AUICigB&biw=1163&bih=492

    https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0&tbm=isch&tbs=rimg:Cf-CCP51EarZIjgBT9eF8Ydvgem-eX8F1vaNCgMAmlSdxx5mRGvISrJ7oesW9oi1rwI2uS2VqKp967VgcEjA6T3uDCoSCQFP14Xxh2-BEdvhgsHWzgfwKhIJ6b55fwXW9o0RgAl7VpNRYtwqEgkKAwCaVJ3HHhEnpqOoAOAZ5CoSCWZEa8hKsnuhEb-b4dYlRvE2KhIJ6xb2iLWvAjYRJ6ajqADgGeQqEgm5LZWoqn3rtREnpqOoAOAZ5CoSCWBwSMDpPe4MESd3uUQGrKa-&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwiRm6aj5r3ZAhXI6IMKHZ3eCKUQ9C96BAgAEBw&biw=1163&bih=492&dpr=1.65

    https://www.avito.ru/rossiya?q=%D0%BA%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0

    https://www.google.com/search?biw=1163&bih=492&tbm=isch&sa=1&ei=E_WQWrYwxIKPBOb7vsgE&q=%D0%BA%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0&oq=%D0%BA%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0&gs_l=psy-ab.3..0i30k1.38703.38703.0.39540.1.1.0.0.0.0.68.68.1.1.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.68....0.iX5U_8XidWY

    Niestety nie udało mi się znaleźć firmy, ani nigdzie w sprzedarzy on-line w Polsce - na tyle na ile szukałam ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , sprawdziłam już dawniej ale zapomniałam podziękować :/ - przepraszam :)

      Usuń
  15. Znalazłam dziś sandrę w Thrift Store, prawie nowiutka w stroju Mikołajki, nawet buty ma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo cenne znalezisko :):) - oryginalne ubranko czasami się zdarza ale butki wyjątkowo !!!

      Usuń
  16. Dzięki aha to jeszcze Sandra mam taką lalkę i się zastanawiałam co to za pannica .Uczę się lalek ale jeszcze długa droga przed demną i moimi córkami .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... przede mną też ... :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń