Osoby, które tu zaglądają :):)

wtorek, 30 maja 2017

Dzień Matki i Dzień Ratowania Lalek


Mam duże zaległości , odrabiam więc dzisiaj Dzień Matki i Dzień Ratowania Lalek :):) .
Tradycyjne kwiaty na Dzień Matki zamieniliśmy na bukiet lalek :) .
Do Dziwaczkowa trafiły nowe lokatorki w różnym stanie hmmm... świeżości..


Skudłacone Bracusie ......


Wiem , butki jakby nie na tę porę roku ale SĄ !!! :)




... a to niestety ostatnia para brackowatych butów .... :(


Dla malucha zabrakło :(

Bardzo dziękujemy Kochanej Cioci Kalinie za buciki dla maluszka !!! :)

Wybaczcie proszę dziwną kolorystykę zdjęć ale były robione w pełnym słońcu:/


Kolejne spełnione marzenie - mattelowska Diva w stanie idealnym , w oryginalnych ciuszkach . Pojawi się w osobnym poście - wymagała tylko odświeżenia fryzury :)


Radziecka lalka w ludowym stroju ( któraś z byłych republik nadbałtyckich ?)
To pewnie wie SZARA  SOWA :) .
Laleczka była tylko zakurzona .


Druga laleczka z byłego ZSRR . Pewności nie mam , ale tułów i nogi zrobione ma z dość charakterystycznego twardego plastiku .


Laleczka regionalna ma włosy jedwabiste w dotyku i bardzo chłonące wodę .
W pierwszej chwili wystraszyłam się , że zniszczyłam je myciem i pewnie odkleją się od głowy . Lalkę w stroju regionalnym stawia się przecież na półce a kiedy już spłowieje i zakurzy się ... oddaje komu innemu :/ . Na szczęście włosy nabrały jedwabistego połysku i nie straciły bliskiego kontaktu z głową .
JESZCZE RAZ  mi się udało ! :):) . Laleczka jest naprawdę bardzo ładna . 


Na brzuszku i plecach ma ślady jakby ktoś przetarł jej ciałko papierem ściernym.
Od czego ?   Nie wiem :/



Strój trochę gasi jej urodę  ale jest "firmowy" , co w przypadku lalek regionalnych ma dla mnie duże znaczenie .



.... torebka...


Bardzo ciekawie namalowane brwi :)





Nie jestem zachwycona tym ubrankiem, zwłaszcza dziwacznym bolerkiem ale jest autentyczne , więc je zostawię .



Włosy są bardzo miękkie i miłe w dotyku . Podoba mi się ich kolor .


Buty to już moja chałupnicza twórczość . Muszę je jeszcze raz przeszyć i dokleić podeszwę .


Uważam że są urocze :) . Bardzo jestem ciekawa nazw ich producentów .






16 komentarzy:

  1. Piękny ten Twój bukiet na Dzień Matki.Pozazdrościc!
    Rozdawajka zakończona-jesteś laureatką.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku !!! BARDZO się cieszę :) , już do Ciebie zaglądam :):)

      Usuń
  2. panienka z przetartym brzuszkiem zauroczyła mnie -
    buźka trochę mi przypomina lalunię, jaką mi dała
    Ciocia Bożenka (siostra Ojca/Matki) gdy pomieszkiwałam
    z Nią - Ciocia uszyła dla rosyjskiej niuni strój iście
    polski, bo w łowiczańskie pasy spódniczkę i pelerynę :)

    ile wzrostu ma Twoja Złotowłosa o warkoczu godnym Roszpunki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 35 cm . Zdjęcia nie oddają jej urody :) . Ma wyjątkowo ładne włosy :)

      Usuń
  3. Śliczny bukiet. Co do stroju, to jest bardzo stylizowany, ale ze względu na kraciastą spódnicę obstawiam litewski. Rozumiem, że lale nie mają sygnatur. To będzie bardzo trudno o identyfikację. Często miały karteczki przywiązane do rączki, albo naklejkę, na pudełku, z nazwą fabryki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez chwilę myślałam o Litwie !!! :):) Będzie zatem miała na imię Biruta :) .
      Niestety nie są sygnowane :( . Może przez przypadek trafię na podobne w sieci ...

      Usuń
  4. Ja miałam takie laleczki podobne z twardego plastiku jak Biruta i pamiętam, że własnie były zagraniczne:)
    Regionalna lala ma niesamowitą buzię, a Biruta z kolei ma super oczka. Gratuluję Divy. Jak to jest, że tyle Bratzek przemierza świat bez butów?:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię takie lalki :). Mam nadzieję, że jeszcze mi jakaś wpadnie w ręce . Myślę, że Bracusie są wyjątkowo uparte . Przemierzają świat w poszukiwaniu ... swoich butów :):) Dziękuję :):) Diva marzyła mi się od dawna :):)
      Buziaki !!! :)

      Usuń
  5. Bukiet piękny nie ma co :) dwie ostatnie panienki mnie zauroczyły :)
    Regionalna dziewczynka ma przepiękną buzię i ciekawe ciuszki :) a różowy łebek jest rozkoszny :)
    Można tylko pogratulować zdobyczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :):) Przerzuciłam się teraz na takie kwiatki :):)

      Usuń
  6. Boski bukiet :D. Rosyjska lalka jest urocza ale mała bratz jest najsłodsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję :):) Dzięki niezawodnej Kalinie Bracusia nie musi już paradować w barbiowatych butkach :)

      Usuń
  7. Mam sporo roznych bucikow do oddania za darmo :) chyba niektore moglyby Ci sie przydac. Odezwij sie na maila banialuki2@op.pl jesli jestes zainteresowana! :) pozdrawiam serdecznie
    Ps. Radziecka laleczka jest na prawde sliczna. Musiala byc rarytasem swego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Bardzo chętnie zaopiekuję się bucikami !! :) Dziękuję :):)
      Też mi się wydaje, że różowowłosa była przedmiotem westchnień wielu dziewczynek:):
      Serdeczności !!! :)

      Usuń
  8. Taki bukiet - to jest to! Żadne naręcza róż nie przyniosą tyle radości co lalki ^^
    Mnie zachwyciły i zaintrygowały panny z zaprzyjaźnionego kraju ZSRR :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda !!! :) Marzy mi się pudło ze starymi, zapyziałymi lalkami . Może kiedyś takie dostanę :):)
      Mam nadzieję, że jeszcze wpadną mi w ręce jakieś radzieckie lalki . Są naprawdę ciekawe :)

      Usuń