Osoby, które tu zaglądają :):)

wtorek, 7 lipca 2015

" Lalka dobrze wychowana " część 2

                                                  .... i skończyły się już dla lalki beztroskie  chwile ....












Prezentowane obrazy są autorstwa szwajcarskiego malarza Fritza Zuber -Buhlera ( 1822-96 )

                                                                    c.d.n .

Cieszę się bardzo ,  że historia edukacji laleczki przypadła Wam do gustu :):)


" LALKA  DOBRZE  WYCHOWANA  ORAZ  LATARNIA  MAGICZNA  DLA  GRZECZNYCH
  DZIECI " dziełko z francuzkiego przełożone przez T.Nowosielskiego , Warszawa , nakładem
  Gustawa Leona Glucksberga ul.Miodowa Nr.497.  1850



Wybaczcie proszę, że nie odpowiedziałam na wszystkie Wasze komentarze i nie zajrzałam na Wasze
blogi ale nie mam jeszcze Internetu  :(

23 komentarze:

  1. ...pójdź Dziecię ze mną - ja Cię uczyć każę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe..., i proza, i malarstwo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię straszą polszczyznę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny język i słowa - świetne i wspaniale zilustrowane:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te stare teksty, choć oczywiście dziś ogromnie śmieszą. I zaraz myślę sobie o tych dzieciach, których mamy zapominają o dobrym wychowaniu swoich dzieci. Dziecko jest bóstwem i potrafi odmieniać słowo ja przez wszystkie przypadki, gdzież mu w głowie, że miałoby być uprzejme i życzliwe. Sory, trochę się nakręciłam, ale z brakiem wychowania, czasem wręcz chamstwem u dzieci i młodzieży mam do czynienia na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tu nie widzę żadnego "nakręcenia" tylko powiedzenie na głos tego, co myśli większość współczesnych obserwatorów zachowania bezgranicznie egocentrycznych dzieci/młodzieży.

      Usuń
  6. "Nie gniewałby się może, lecz sprawiłoby mu to radość"... Dziś w szkole ocenia się umiejętności społeczne dziecka - ale ma rację Szara Sowa - taka życzliwość i uprzejmość, płynąca z głębi serca, świadoma - to dziś u dzieci rzadkość. Lubię tę powieść w odcinkach, będzie ciąg dalszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, będzie dalszy ciąg , wszak edukacja laleczki dopiero się zaczęła :)

      Usuń
  7. Nauka przez zabawę - to się nigdy nie zmieni :-) Obrazy są piękne. Czekam na kolejne "odcinki" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to chyba najlepszy sposób nauki :) . Będzie jeszcze kilka odcinków :)

      Usuń
  8. Zajmująca opowieść, tak inna od wszystkiego teraz. Mam nadzieję na ciąg dalszy :)
    Upalne pozdrowienia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie ciąg dalszy, laleczka musi się jeszcze wielu rzeczy nauczyć :)
      Pozdrawiam równie upalnie :):)

      Usuń
  9. Jak czytam tekst pisany starą polszczyzną przypomina mi się mowa mojej prababci :) To były wspaniałe czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pożyteczny odcinek, ukazujący ówczesny szacunek do jednostki bez względu na to, jakie miejsce w społeczeństwie zajmuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostałe są - jak się na pewno domyślasz - utrzymane w podobnym klimacie :)

      Usuń